CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

♥Ini Dunia Saya...Ini Kisah Saya..♥

♥Ini Dunia Saya...Ini Kisah Saya..♥

Friday, April 29, 2011

kisah "si kecil"

SALAM 1 MALAYSIA FOR ALL READERS !!

Dah lama tak update blog ni kan..bkak pon just
 nk mencantikkan lg jew.. (cntik kew???) hehehe…
btw….entry aku kali ni agak menyentuh perasaan laaa…
(jgn sedih2 taw!!) ~_~

Semalam…aku bkak 1 blog some1 yg aku gelarkan “SI KECIK”..
Aku bace setiap entry dye…huuuu….sgt menyedihkan!!! (aku sebak!)
Sekarang..baru aku fham knp dye cmtu..
Baru aku fham kisah hdp dyer…. (huk2…control my tears!)

Actually..aku mmg xboleh tgk bile some1 brda dlm mslh..
Especially its about “family”…sgt2 buat aku tersentuh hati…
Bile aku bce entry dye….aku dlm selami…aku dpt rsai ape yg dye
Rasa…mmg sedih …terharu sgt..
 Sapa xsedih…sapa xtrasa kalo diri diabaikan
Oleh ibu bpa kn ?? korang sume ada parents kn….
Termasok aku…

Tpi skrg…demi ibu nya dya sanggup korbankan segala2nya…
Itulah yg sgt membanggakan aku…dye seorang yg kuat..tabah…
Dari air muka dya…aku dpt mlhat betapa terluka…kecewa..sedih..
Pilu…ternyata sgt jelas… (aku terharu!) kasihan..simpati..
Aku sgt terasa dgn sgala prasaan dye sdg alami skrg…tpi aku
Tak tahu cmna nk berkongsi cerita gn dye..aku cuba bercrta…
Tpi crta laen yg keluar…sekali dye ckp “ADA AKU KISAH??”
Hahaa….trademark dye!! Org kecik tpi hati besar… hehehe…

“si kecik”…. Panggilan yg hnya akn tggl kngn…
Pasni aku dah xleyh jmpa dye…xleyh buli dye..bhahah..
Tp yg paling best..xleyh sepak kaki dye bila maen futsal..haha 
Emm….bile aku bce entry dye tue..tiba2 hatiku
Terdetik…aku mula mempunyai rasa “syg” kt dye…
Kenapa laa ksh hdp dye sedih sgt! Adeeiii…

P/s for “dak kecik”:: kakak doakan *** bjaya di masa akn dtg…
And semoga kita bertemu lagi…smga cita2 akn tcpai..insyaAllah..
Jgn mudah putus asa…apa yg tjadi ada hikmah di sebaliknya syg…
“to forget me..its up to you..
But to forget you..i never do,,!!”
(fahami bait2 ni taw)

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Terangi sekeliling dengan diri terbakar
Tak siapa yang sedar
Disaat kegelapan rela aku berkorban
Demi satu harapan

Biar masa berlari
Dan kau terus mendaki
Aku tenang disini dengan sabar menanti
Tanpa dendam dan benci
Andainya kau terjatuh terluka dan tersungkur
Kurawat biar sembuh

Aku tak kan bertanya
Apakah nanti balasannya
Setiap pengorbanan setiap pemberian
Demi satu ikatan

Keikhlasan dihati
Walaupun kau ragui
Pada suatu masa dan suatu ketika
Akan ketara jua

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Saat kau kesepian saat kau kegelapan
Kurela menerangkan


Aku senang begini dapat terus berbakti
Dengan cara sendiri...

0 comments:

Post a Comment